سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌هایی باهدف فرهنگ‌سازی ترافیک و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک خبر داد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در ۲۰ محور در ۲۰ منطقه شهر تهران، برنامه‌هایی در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک به جای خودرو به اجرا در می‌آید. 

محسن هرمزی با اعلام اینکه در هر منطقه، یک محور اصلی برای اجرای این پویش تعیین شده است، افزود: نشانی این ۲۰ محور از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد و در روز جمعه ۳۱ شهریور، تردد هر گونه خودرو در این محور‌ها ممنوع بوده و صرفاً پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از اسکوتر در محور‌های مذکور مجاز خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه این رویداد به فراخور برنامه‌ریزی و اعلام هر منطقه در دو نوبت صبح (ساعت ۱۰ تا ۱۲) و عصر (ساعت ۱۶ تا ۱۸) برگزار می‌شود که با احتساب زمان تجهیز و پاک‌سازی مسیر، محور‌های مذکور مجموعاً برای ۴ ساعت مسدود خواهند بود، اظهار کرد: در هر کدام از این محورها، اقدامات ویژه روز جهانی بدون خودرو شامل رویداد‌های آموزش‌محور در حوزه ترافیک برای دانش‌آموزان و والدین در قالب اجرای نمایش، برگزاری مسابقه، حضور در گروه‌های ورزشی اسکوتر و دوچرخه و انجام بازی‌های ترافیکی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خاتمه با تأکید بر اینکه جمعه ۳۱ شهریور که روز جهانی بدون خودرو است، درست با روز قبل از بازگشایی مدارس همزمان شده است، خاطرنشان کرد: این روز، فرصت مناسبی است تا ضمن فراهم آوردن محیطی شاد و خانواده‌محور، بتوانیم آموزه‌های اولیه ترافیکی ویژه ایام بازگشایی مدارس را نیز به عموم شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار